Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Principper for undervisningens strukturering

Målet er overordnet, at strukturering af undervisningen skal tilgodese, at eleverne lærer så meget, som de kan. Tillid til skolen og trivsel sikres ved at bruge tilgængelig viden og fokus på, at vi mindsker betydningen af den sociale arv ved at løfte elevernes faglige viden, færdigheder og kompetencer. 

Struktureringen skal være med til at sikre sammenhængende og varieret skoledag. 

Teamet har ansvar for at meddele hjemmene om elevernes skema. 

- Teamet, lærere og pædagoger er forpligtede til at efterleve den gældende timefordelingsplan. 

- Teamet er forpligtet på, at indskolingens elever får gennemsnitligt 27,8 timers fagdelt/understøttende undervisning medmindre skoledagen forkortes.

- Teamet er forpligtet på, at mellemste afdelings elever får gennemsnitligt 31,0 timers fagdelt/understøttende undervisning medmindre skoledagen forkortes.

- Teamet er ansvarlig for planlægning af periodeskemaer således, at timefordelingsplan opfylder reformens krav om en varieret og sammenhængende skoledag efterleves.  

- Elevernes skoledag starter kl. 8. 

- Teamene kan omlægge til længere skoledag, når hjemmene er informeret i tilstrækkelig god tid. 

- Eleverne holder pause kl. 09.30-10.00 og kl. 11.30-12.00. 

- Teamene er forpligtede på i samarbejde med nærmeste leder at arbejde for at skabe ”Den åbne skole” med eksterne undervisere i den understøttende undervisning. 

- Der ansøges om nedsættelse af det ugentlige timetal i skoleåret – hvis det er muligt. 

 

Vedtaget i Skolebestyrelsen 06.03.2024