SB 01.09.2021

Møde           Skolebestyrelsesmøde

Onsdag den 1. september 2021 kl. 17-19

Sted              Mødelokalet

Deltagere   Maria Skjærbæk, Anja Kahr Vestergaard, Susanne Dam, Lone Jakobsen, Mia Bjøreng, Nanna Bjørn, Birgitte Pedersen, Maria Nielsen, Sofie Mattesen, Elisabeth Bjørn, Trine Johansen, Bruno Johansen, Signe Elgaard, Mark Steensen, Ulla Loft

Afbud           Signe Elgaard, Maria Skjærbæk

Sagsnr.        01092021

1. Godkendelse af referat fra 16062021

1. Digitale systemer ved Mark Steensen

a. Nyt fraværsregistreringssystem for skolen

3. Høring af forslag til ændring på sprogområdet

Skoleudvalget har på deres møde d. 15. juni vedtaget et forslag til ændringer på tosprogsområdet.

Der udarbejdes høringssvar

Bilag vedlagt

1. Nyt fra Duslingen ved Bruno Johansen

a. Bruno Johansen orienterer om hverdagen i børnehavens hverdag i klublokalerne

b. orientering om renovering af børnehaven

5. Erfaringer fra Corona perioden og øget frihedsgrad

Aftalen indeholder 4 områder på folkeskoleområdet, som giver mulighed for:

1. ikke at udarbejde elevplaner

2. ikke at udarbejde kvalitetsrapport

3. at fravige målsætningen om fuld kompetencedækning

4. at konvertere alt understøttende undervisning med henblik på at tilrettelægge andre aktiviteter der udløser et tilsvarende personaleforbrug i undervisningen - fx to-lærerordning, flere fagtimer, golddeling mm.

De øgede frihedsgrader gælder i skoleåret 2021/2022

Bilag vedlagt

Giver mulighederne anledning til noget på Tylstrup Skole?

- Vi har som ledelse ikke anvendt nogle af muligheder, da det kun er gældende for et år og ikke var vedtaget endeligt af Skoleudvalget i Aalborg inden ferien.

6. Orientering om Aalborg Kommunes Måltidspolitik

Aalborg Kommune har udarbejdet en ny Måltidspolitik. Giver det anledning til noget på Tylstrup Skole og Landsbyordning?

7. Skolefest på Tylstrup Skole

Der har i to år ikke kunne afholdes skolefest på grund af Corona.

Hvordan holdes skolefest fremover?

8. Eventuelt

Kommende møder:

6. oktober 2021

24. november 2021

19. januar 2022

9. marts 2022

15. juni 2022

Punkt til næste møde

Forenklede læreplaner i Duslingen:

Personalet i Duslingen har nu færdiggjort projektet med evaluering af børnehavens skriftlige læreplan.

En af de store indsatser til den kommende periode er børneinddragelse.

Bruno Johansen og Signe Elgaard gennemgik processen på juni mødet med fokus på de løbende evalueringer og hvilke tiltag det har givet anledning til.

Hele den evaluerede læreplan er vedhæftet til mødet.

Bestyrelsen har mulighed for at komme med yderlige forslag/ideer til justringer i den daglige pædagogiske praksis.

Orientering

Skoleåret er kommet godt i gang. Der er ikke fraflyttet elever eller kommet nye elever til.

Personalet har været til fælles arrangement med Ecaperoom go buffet (penge kommet fra forvaltningen)

Henrik Larsen, Teknisk Serviceleder på Sulsted og Tylstrup Skole, er startet 1. august.

Der er kommet ny procedure aftale mellem Skoleforvaltningen og BUPL gældende for pædagoger vedrørende skoleårets planlægning. Aftaler er i lighed med aftalen mellem Skoleforvaltningen og Aalborg Lærerforening.

Hele skolen deltager i indvielsen af skolesti, skovområde med QR-koder med mere d. 26. august kl. 9.30.

Fra Maria:

1/ skolemælk

2/ infobrev eller anderledes indslag på fb feks. Til nye forældre om bland andet opfordring til at hjælpe med at passe på skolen om aftenen og weekender/ferie

3/nok mest aula spørgsmål (men kan man lave en “særlig opmærksomhed” på et barn, som man kunne på min institution